Marlies Bosmans (1992) vertrok als dertienjarige van het Belgische dorpje Mol naar De Kunsthumaniora in Antwerpen om daar de opleiding Woordkunst-drama te volgen. Na de middelbare school en omzwervingen langs Leuven, Mexico en Parijs belandt ze uiteindelijk op de toneel-en kleinkunstacademie van Amsterdam. In 2016 behaalt ze daar haar Bachelor Theater.
Na haar afstuderen speelt ze o.a. bij Het Zuidelijk Toneel, Theater Malpertuis, Karavaan Festival, Arsenaal en Matzer Theaterproducties. Ook ontwikkelt ze zich als schrijver bij Makershuis Alkmaar, Stichting Mediaridders en Stadschouwburg Haarlem, waar ze de volgende voorstellingen schrijft: Bleekneusjes, Hemels Haarlem, Onze kersentuin, Kenau en Dit is geen dorp. In 2021 richt ze samen met Bart Sietsema, Jasper van Hofwegen en Emma van Muiswinkel ‘Club Kenau’ op, een collectief dat muzikale familievoorstellingen maakt voor de Stadsschouwburg van Haarlem.
Als regisseur krijgt ze in 2019 de kans bij Het Gevolg om haar eerste voorstelling te maken ‘Liefde voor het leven’. Deze voorstelling werd gespeeld door tien tachtig-plussers. In 2022 mag ze weer aan de slag bij Het Gevolg en nu met een groep getalenteerde anderstalige jongeren.
“Ik kijk op naar vrouwen als Phoebe Waller-Bridge, Emerald Fennell, Michaela Coel en Emma Thompson. Zij combineren acteren, schrijven en regisseren waardoor ze voeling hebben met elk aspect van een verhaal vertellen.”